18.7.2011

Yllätys blogi liittyen aikaisempaan blogiin: voi nyt helv...!!!

Blogista nousi aihe esille, josta voisin ehkä oman mielipiteeni tässä selventää (enkä muutenkaan tainnut ihan tarkkaan sanoa että mikä minua tässä ns. "tunteiden ilmaisussa" häiritsee, taai ainakin siltä vähän vaikuttaa).

Joten, HERE IT IS!

Viiltely/Itsensä vahingoittaminen


(P.S niille jotka ei oo lukenu blogia aikeisammin ei välttämättä ole selvää että kuva on täysin lavastettu. : ) Kuvassa on vaan tekoverta ja sotkettua meikkiä, nimittäin kaverin ehdotuksesta otin "emo" -teemalla varustettuja kuvia)

Rankka aihe ja varmasti mun mielipide asiasta on monen mielestä väärä, mutta mun mielipide tulee nyt tässä.

Itsensä vahingoittaminen on typerää (ei tarkota sitä että itse ihminen ois tyhmä vaan sitä että se mitä tekee itselleen on typerää ja sitä ei kannattaisi tehdä [eli ennen ku ehit vetää herneet nenään tämän siis ei ole tarkoitus haukkua ketään tyhmäksi]), enkä todellakaan suosittele asiaa kokeilemaan (ihan hegitä vaan rauhassa äläkä heti nyt suutu, jos olit suuttumassa). On paljon ihmisiä, jotka vahingoittaa itseään. Yllättävää? Ei taida olla. Itsensä vahingoittaminen on ainaki omasta mielestä vakava ongelma ja sillon jos vaan pystyy kannattaa hommata apua. Se ei (mun mielestä) oo tervettä. Eikä se oo kenellekään hyväksi (en siis laske lävistyksiä, tatutointeja, arpitatuointeja (jos ammattilainen tehnyt), yms. itsensä vahingoittamiseksi). Pahimmassa tapauksessa sillon ku satutat itteäs satutat muita.
Tästä on itellä paljon kokemusta ja se ei kauheana naurata (HOX TÄSSÄ ON SE MIKÄ MUA HÄIRITTI SIINÄ AIKASEMMASSA BLOGISSA *sigh*). Joskus kaveri on viillellyt itseään tappelun takia, joskus joku melkein tuntematon ihastumisen takia, jne. Ymmärrän (jotenkin, aika huonosti, mutta jotenkin) niitä jotka on sitä mieltä että se on sille ihan oikein, joka meni sitä henkilöä satuttamaan joka itseään villteli, mutta taas toisaalta en.
Ehkä nuorena ei oo ihan täysjärkinen vielä, eikä oikein tiedä mihin suuret tunteensa purkaa (tai jotaki siihen suuntaan), mutta itsensä vahingoittaminen on vaan jotaki sellasta mikä ei ikinä tule olemaan hyvä asia ainakaan mun mielestä. Etenkään se että itsensä vahingoittamisen sysäisee jonkun toisen niskaan, sillä kiristää, sillä uhkailee tai sillä kerjää huomiota.
Oikeasti välillä nuorena oleminen on niin täyttä helvettiä että huh huh. Tunteet kiehuu yli ja ei oo oikeen mitään mihin niitä purkaa. On epävarma ja ehkä vähän eksyksissä. Kokemusta on itellä tästä liikaaki ja tulipahan tänään taas itkettyä kun asiat paino mieltä (että ei tarvitse pelätä etteikö kokemusta olis).

Mutta kun rakas ihminen siellä, joka luet tätä; olit sää sitte minkälainen tahansa, jossaki on _joku_, joka välittää nimenomaan _sinusta_ ja mää voin vannoa että siihen sattuu jos sää itteäs vahingoitat. MUHUN sattuu ku sää vahingoitat itteäs. MÄÄ EN HALUA että sää vahingoitat itteäs. AINAKAAN siitä syystä että minä, ihminen joka ei oo vielä täysjärkinen, ei ole täysin kunnossa tai muutenkaan mitenkään ihastuttava ei halunnut seurustella sun kanssa.

Okei? Eikö niin?

Mun takia ei kannata omaa itseään vahingoittaa, en mää ole sen arvoinen että mun takia kannattaa. Et varmaan halua jotaki rumaa arpea, joka on siinä vaan mun takia, ethän?

Sitähän minäki.

Nonni, siinä oli teille/sulle mun mielipide itsensä vahingoittamisesta. Jos loukkaannut, suutuit tai pahoitit mieles oon todella pahoillani.

P.S Jos et vielä ymmärtänyt miksi mua ne tunteiden ilmaisemiset häiritsee niin luepa tämä vielä uudestaan? : ))

3 kommenttia:

  1. heips, sä osaat kirjottaa aika hvin! ja toi on kyllä totta mitä kirjotat. Ja mä oon tämmöin kovia kokenut kusipää joka välil viiltelee tai jtn. En ottanu herneit nenääni :) Mut välil mä teen tolleen et satutan itteeni ja näin, mut sit taas oon ihan samaa mieltä sun kans tästä aiheesta... :)

    VastaaPoista
  2. Saatoit just äskö pelastaa mu henge. Etei googlest kuvii viiltelyst ja löysi ton mikä on täs postaukses ni tulin katsoo että mitäs...ja lui si tän postauksen. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on hieno asia, jos tällä tekstillä oli suhun sellanen vaikutus!!! Viiltely ei oo hyvä ratkasu, siitä jää arpia ja niitä sitte myöhemmällä iällä saattaa katua... Ja muutenki sää oot varmasti tärkeä monelle ihmiselle niin itsevahingoittaminen tai itsemurha ei oo ollenkaa sellasia asioita, mitä kannattais harkita! : )

      Poista